Beta-tjeneste
Kl. 03:29 ~ 19. okt 2017 ~ UKE 42
VG Nett
Dagbladet
Facebook
Gmail
Windowl Live Mail - Hotmail
YR
Finn.no
Wikipedia

Global Offshore signerer nok en kontrakt med Havyard

Av | 15 juli, 2013 1:22 | 0 kommentarer
HAVYARD 832: Illustrasjon av de to Havyard 832 som skal bygges for Global Offshore Services

Havyard har signert kontrakt på det bygging av en Havyard 832 PSV for Global Offshore Services. Dette blir det åttende nybygget fra Havyard i Norge til det indiske rederiet.

Skipet skal leveres fra Havyard Ship Technologys verft i Leirvik i Sogn i august 2014 og får bygg nr. 116. Havyard 832 er designet av Havyard Design & Solutions i Herøy i Møre og Romsdal.

LANGT OG GODT SAMARBEID

Global Offhore Services er en av Havyards lengste og mest lojale kundeforbindelser. Kontakten med selskapet, som den gang het Garware Offshore Services, ble opprettet i 2005 og Havyard leverte det første skipet til rederiet i 2006. Siden den gang har Havyard levert 6 skip til det indiske rederiet, hvorav 2 Havyard 832. Ytterligere ett skip skal leveres i august i år og det hittil siste skipet i august neste år.

Global Offshore Services opererer en flåte med plattform forsyningsskip og ankerhåndteringsfartøy i India, Nordsjøen og Brazil.

– Da vi startet vår offshore satsning i hadde vi ikke i tankene at vi skulle etablere et så langvarig samarbeid med et norsk selskap sier Aditya Garware, administrerende direktør i Global Offshore. – Vi kjøpte vår første offshore båt av Solstad i 2005 og vi kom litt tilfeldig i kontakt med Havyard en stund etter dette. Vi ble overrasket over hvor lett vi ble enige med Havyard om kontrakten på levering av vårt første nybygg og hvor godt samarbeidet fungerte i byggeprosessen. Dette resulterte raskt i at vi bestilte flere skip og nå har vi bestilt vårt åttende skip fra Havyard.

– God kvalitet på skipene og gode finansieringsløsninger var viktige årsaker til at vi kontraherte på Havyard den første gangen. De personlige relasjonene vi har bygget opp med Havyards folk og måten vi løser problemer som måtte oppstå i fellesskap er hovedårsakene til at vi stadig kommer tilbake god kontraherer nye skip. Vi er sikre på at totaløkonomien over levetiden er bra på skipene vi får fra Havyard. Vi har samme filosofi som Havyard og ønsker å levere topp kvalitet til våre oppdragsgivere. Da er vi avhengige av å ha topp kvalitet skip og det får vi fra Havyard avslutter administrerende direktør Garware.

FORNØYDE KUNDE

Photo 1

INDEREN SOM BYGGER I NORGE: Aditya Garware, Administrerende Direktør Global Offshore Services . FOTO: Trude Brun Wilhemsen

– Visjonen til Havyard er «improving life at sea». Alle som får et Havyard-produkt skal føle at det forbedrer hverdagen deres. Dette skal være innprentet i alle som jobber i Havyard og alle som samarbeider med oss for å levere våre produkt. Vi skal hele tiden se etter muligheter til å forbedre våre kunders hverdag og vi skal lytte til kundene våre og hjelpe dem når de trenger det.

– Samarbeidet vårt med Global Offshore er helt unikt. Her har vi en kunde som virkelig tenker langsiktig og totaløkonomi når de kontraherer nye skip. Vi kan aldri bli billigst på å bygge båter i Norge, men hvis vi er smarte og flinke nok kan vi levere skip som gi kunden best totaløkonomi over levetiden på skipet.

– Global Offshore har hele tiden hatt stor fokus på å levere sikre og gode tjenester til sine oppdragsgivere og det har gjort at de på kort tid har fått et godt renomme. De har bygd seg opp til en aktør en må regne med. Vi er veldig glade for at vi har fått være med i oppbyggingsfasen av dette rederiet og vil gjøre vårt ytterste for å bidra til at de fortsetter å lykkes og håper å fortsette det gode samarbeidet i lang tid framover avslutter konserndirektør Bakke.

SUKSESSEN HAVYARD 832

Den første designen av plattform forsyningsskipet (PSV) Havyard 832 ble utviklet i 2007 og det er nå levert eller under bygging nesten 30 skip av denne typen.

Havyard 832 PSV ble utviklet for å dekke et behov både med hensyn på størrelse og kapasiteter, sikkerhet, brennstofføkonomi og miljøvennlighet. Havyard 832 har hatt stor suksess, dannet et nytt segment innen PSV og konkurrerende designere har utviklet design som skal stette de samme behovene.

Siden 2008 har Havyard 832 designen blitt kontinuerlig forbedret basert på tilbakemeldinger fra kundene, forskning og utvikling og tilgjengelighet på ny teknologi. Designen har også blitt brukt som basis for utvikling av nye skipstyper, som vindmølleserviceskipet Havyard 832 SOV som ESVAGT nylig kontraherte to av.

Nøkkeldata Havyard 832:

Lengde: 79,80 m
Bredde: 17,60 m

Dekkstørrelse: 800 kvadratmeter
Mannskap: 26 personer
Dødvekt: 3900 tonn
Fart: 14 knop

annonse:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

For annonsering og pris, kontakt tomrichard@maritimstartside.no. Maritim Startside er ikke ansvarlig for innhold i eksterne linker. Maritim Startside ©, org nr: 818112602 reg. i Brønnøysundregistrene.